ארגון הרוקחות בשירות חדש: מוקד יעוץ טלפוני

צבי טסלר No Comments on ארגון הרוקחות בשירות חדש: מוקד יעוץ טלפוני

אלפי פניות הגיעו במהלך החודשיים האחרונים למוקד הייעוץ הטלפוני של הארגון. הפונים ניצלו את הזמינות והאפשרות לקבלת ייעוץ מעמיק שאינו מוגבל בזמן

צילום: פיקסביי
22:05
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ מילביצקי חושף: "ח"כי הליכוד לא מעודכנים בכלום"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודש נובמבר 2022 החל לפעול מוקד הייעוץ הרוקחי של ארגון הרוקחות בישראל בשיתוף האגודה לזכויות החולה בישראל. המוקד כולל צוות של רוקחים ורוקחות שעבר הכשרה ממוקדת בנושא זיהוי וטיפול בבעיות שמתרחשות בעת הטיפול התרופתי כמו גם במיצוי זכויות מטופלים וסיוע אדמיניסטרטיבי.

מאז תחילת הפעילות ענו הרוקחות והרוקחים המאיישים את המוקד לאלפי שיחות במהלכן נתנו קרוב ל-750 ייעוציים במגוון נושאים. מדובר בייעוץ מעמיק ושאינו מוגבל בזמן.

מהנתונים שמסרו בארגון עולה כי מעל 40% מהפונים למוקד ציינו כי פנו אליו בשל היותו זמין וכי ניתן לפנות אליו ולקבל ייעוץ פרטי ופרטני ללא לחץ של זמן. נתון נוסף מראה כי מעל 90% מהפונים למוקד הביעו שביעות רצון מהייעוץ אותו קיבלו וכי ימליצו עליו לאנשים נוספים.

המוקד מאפשר ייעוץ במגוון נושאים ובהם: ייעוץ על נטילת תרופות מרובות, נטילת תוספי תזונה במקביל לתרופות, הנחיה לנטילה נכונה של תרופה, איתור מלאי וחלופות במקרה של חוסרים, בירור האם התרופה נמצאת בסל התרופות ועוד.

מוקד הייעוץ הרוקחי נועד להשלים את התשאול הרוקחי המתקיים בדלפקי בתי המרקחת ועיקרו העמקת הבדיקה והתאמת התרופות בהתאם למידע המופיע ברשומה הרפואית של המטופל בהיבט של ניהול תרופתי כולל בראייה הוליסטית. חשיבותו הגדולה של המוקד היא בעיקר עבור ציבור המטופלים מעל גיל 65 הנוטלים מספר רב של תרופות לטיפול בבעיות שונות כגון כולסטרול, לחץ דם, הפרעות בתפקוד בלוטת התריס ועוד.

במהלך הייעוץ הרוקחי בוחנים הרוקחים הנותנים את הייעוץ את מכלול הטיפול התרופתי בהצלבה, אבחנות (ישנות וחדשות) ובחינת התאמת הטיפול למצבו העדכני של החולה בהתאם למידע שמועבר להם על ידי המטופל. בנוסף, נבחנים גם יחסי הגומלין של תוספי התזונה והתרופות ללא מרשם רופא הנצרכות על ידי המטופל והשפעתן על הטיפול התרופתי הניתן על ידי הרופאים המטפלים, ומצבו הבריאותי של המטופל.

יו"ר ארגון הרוקחות בישראל, פרופ' איל שורצברג: "בעידן שבו קצב הזדקנות האוכלוסייה גדל ומלווה בריבוי תרופות, אבחנות, ריבוי רופאים המטפלים במקביל במטופל אחד, ובעידן בו ישנה נגישות גבוהה למידע רפואי שזמין לכולנו ברחבי האינטרנט ואשר לעיתים אינו מבוקר או מדויק נדרש איש מקצוע מוסמך, מטפל אשר ירכז את הטיפול התרופתי באופן מקצועי ומסודר. הרוקחות והרוקחים המאיישים את מוקד הייעוץ הרוקחי אשר הוכשרו למטרה זו הם הגורם המקצועי והאנושי אשר יודע לתת מענה לאתגרי הטיפול התרופתי. הם מזהים ומתאימים את המידע הנדרש, ומנגישים אותו בשפה ברורה ובגובה העיניים, למטופל. המוקד הוא דוגמא מצוינת מדוע ייעוץ רוקחי הוא הכרח והוא נועד לתת מענה על השאלות הייחודיות המטרידות כל אחד ואחת מאיתנו ובמטרה לסייע להתגבר על מורכבויות הצצות במהלך הטיפול התרופתי שניטל".



0 תגובות